ВХОД РЕГИСТРАЦИЯ
  • ТЪРСЕНE ПО КЛЮЧОВА ДУМА
    • ТЪРСЕНE ПО КЛЮЧОВА ДУМА
    • ТЪРСЕНE ПО БРОЙ
    • ТЪРСЕНE ПО АВТОР
    • ТЪРСЕНE ПО ТЕМА

Екзотичното понятие „културна дипломация”

Автор: Людмила Димитрова дата: 14/06/2006 (Брой 3 2006г.) от 79 до 84 страница  
ЗА ДА ПРОЧЕТЕТЕ ТАЗИ ПУБЛИКАЦИЯ Е НЕОБХОДИМО ДА ИМАТЕ АБОНАМЕНТ!
АКО ИМАТЕ АБОНАМЕНТ, МОЛЯ ВЛЕЗТЕ ВЪВ ВАШИЯ ПРОФИЛ ИЛИ СЕ АБОНИРАЙТЕ.
ВХОД | РЕГИСТРАЦИЯ

Посланието „България винаги е била част от Европа” е едно от малките неща, които обединяват политическата класа и гражданството на страната, особено пред предстоящото българско членство в ЕС. Това послание, освен всичко друго, генерира солидна доза самочувствие в нацията ни, доминирано предимно от признатия принос на България в европейската култура. Проблемът обаче е, че в представянето на българската култура липсва динамичност, модерност, не се транслират послания в Общността. Уникалното за страната е нейната принадлежност, най-общо казано към две координатни системи – европейската и азиатската, които търсят своите пресечни точки, факт който може да помогне страната ни да намери своята ниша на европейския културен пазар, което да помогне да оценим по нов, съвременен начин своята стойност като самобитна и модерна нация. Културната дипломация може да се определи като едно специфично средство за маркетинг н областта на културата, а нейната класическа формулировка е „обмен на идеи, информация, произведения на изкуството и други видове културни продукти между нациите с цел повишаване на взаимното знание и разбиране”. В статията се разглежда и дейността на Културния институт към министъра на външните работи на България.

За автора

Началник на отдел „Публична администрация” в дирекция „Информация връзки с обществеността и европейска комуникация” на МВнР

 
  • КЛЮЧОВИ ДУМИ
  Други статии по темата
НАЧИНИ ЗА ПЛАЩАНЕ