ВХОД РЕГИСТРАЦИЯ
  • ТЪРСЕНE ПО КЛЮЧОВА ДУМА
    • ТЪРСЕНE ПО КЛЮЧОВА ДУМА
    • ТЪРСЕНE ПО БРОЙ
    • ТЪРСЕНE ПО АВТОР
    • ТЪРСЕНE ПО ТЕМА

Съвместимост на Европейската политика за сигурност и отбрана с неутралитета на страни-членки на ЕС

Автор: Мирчо Иванов дата: 01/06/2007 (Брой 3 2007г.) от 21 до 34 страница  
ЗА ДА ПРОЧЕТЕТЕ ТАЗИ ПУБЛИКАЦИЯ Е НЕОБХОДИМО ДА ИМАТЕ АБОНАМЕНТ!
АКО ИМАТЕ АБОНАМЕНТ, МОЛЯ ВЛЕЗТЕ ВЪВ ВАШИЯ ПРОФИЛ ИЛИ СЕ АБОНИРАЙТЕ.
ВХОД | РЕГИСТРАЦИЯ

В съответствие със съществуващата необвързаност към военни съюзи и изграждането на Европейската политика за сигурност и отбрана (ЕПСО) същественото изискване на неутралните държави към Европейския съюз е те да не поемат задължение за военна взаимопомощ. Засиленото участие в международно управление на кризи все пак се отразява на политиката на страните от ЕС с неутрален статут (Австрия, Швеция, Финландия, Ирландия и Малта). Общо взето неутралният статут на тези държави е в съответствие с досегашното съдържание на целите на ЕПСО, но не се знае до каква степен ще бъде засегнат неутралитета на тези страни при конкретното прилагане на ЕПСО – например под формата на военна мисия на ЕС. Изграждането на ЕПСО може да доведе до промени в задълженията на неутралните държави, което не изключва в дългосрочен план този процес да завърши за някои държави с пълен отказ от неутралитета. Авторът анализира тези тенденции в петте неутрални държави членки на ЕС.

 
  • КЛЮЧОВИ ДУМИ
  Други статии по темата
НАЧИНИ ЗА ПЛАЩАНЕ