ВХОД РЕГИСТРАЦИЯ
  • ТЪРСЕНE ПО КЛЮЧОВА ДУМА
    • ТЪРСЕНE ПО КЛЮЧОВА ДУМА
    • ТЪРСЕНE ПО БРОЙ
    • ТЪРСЕНE ПО АВТОР
    • ТЪРСЕНE ПО ТЕМА

Междуфирменото разузнаване – елемент на съвременната бизнес култура

Автор: Доц. д-р Вълчо Григоров дата: 01/06/2010 (Брой 3 2010г.) от 15 до 22 страница  
ЗА ДА ПРОЧЕТЕТЕ ТАЗИ ПУБЛИКАЦИЯ Е НЕОБХОДИМО ДА ИМАТЕ АБОНАМЕНТ!
АКО ИМАТЕ АБОНАМЕНТ, МОЛЯ ВЛЕЗТЕ ВЪВ ВАШИЯ ПРОФИЛ ИЛИ СЕ АБОНИРАЙТЕ.
ВХОД | РЕГИСТРАЦИЯ

Доклад, изнесен на научната конференция „Стопанското разузнаване като част от бизнес културата на 21 век”, организирана от Балканския форум по сигурността, Центъра за изучаване на рисковете и сигурността към НБУ, Националната асоциация за международни отношения (НАМО), Института по публична администрация на сигурността, Академията на МВР, Асоциацията на разузнавачите от запаса (АРЗ).
За изясняване заплахите срещу съвременната фирма и човека, се предлага модел за разглеждане и анализ качествата на обкръженията им, които са три: глобално/ стратегическо; непосредствено/тактическо и най-тясно обкръжение. Те носят три групи заплахи срещу фирмата и човешката личност, а тези три групи заплахи определят три компонента на сигурност/несигурност. Глобалното обкръжение може да се определи като състояние на основните военни, икономико-технологични, културно-духовни и политически процеси в света. Непосредственото/тактическото обкръжение може да носи сигурност или несигурност. За нашите условията, то ще продължава да носи несигурност, а фирмите могат частично да влияят върху качеството на това непосредствено обкръжение. Най-тясното обкръжение на фирмата и личността обхваща най-близкото човешко и материално обкръжение на собственика на фирмата и служителите й.
По-нататък авторът разглежда дейността и услугите, които изпълнява фирменото разузнаване и ролята му за фирмената сигурност.

За автора

Доц. Вълчо Григоров е преподавател във Великотърновския университет “Св. Св. Кирил и Методий”.

 
  • КЛЮЧОВИ ДУМИ
  Други статии по темата
НАЧИНИ ЗА ПЛАЩАНЕ